Temàtica:
Ubicació:

Creuarem la carretera N-260 i anirem a buscar el Pont d’Alàs. Al primer trencall abans del pont girarem a mà dreta direcció La Seu d’Urgell. ,
A la banda dreta del camí escollit trobarem un seguit de camps i horts i més enllà, la carretera. Al cantó esquerre de la ruta ens acompanyarà el riu Segre en tot moment.

Aquest camí que prenem, es va construir l'any 1983 durant el procés de canalització del Segre com a conseqüència de la riuada del 1982. Avui és testimoni d'una gran activitat física i esportiva, sobretot a l'estiu.

Sabrem que ens trobem a la meitat del camí quan a la nostra dreta visualitzem l'antiga gravera. Després de caminar aproximadament 15' arribarem al nostre destí: la Seu. El camí de terra que hem anat seguint s'acaba i ens trobem en un trencall amb terra asfaltat. Si decidim anar cap a la dreta, arribarem als Bombers i tot seguit al camí ral de Cerdanya. Si seguim la nostra ruta, pel marge del riu, ens trobarem la primera entrada al Parc del Segre, per on seguirem també per la vora dreta del canal fins arribar a l'entrada principal del Parc, on hi ha l'ascensor inaugurat el 2011 i on donarem per finalitzat el recorregut.
Val a dir que aquest camí que hem pres és adequat per: anar amb bicicleta, passejar o córrer entre d'altres activitats ja que és planer, suficientment ample i el trànsit està regulat. A més a més, vorejant el Segre podem gaudir observant de la fauna i flora de les nostres contrades com per exemple: bernats pescaires, ànecs de collverd i la preuada truita de riu, entre moltes altres. A més a més, el paisatge que ens envolta és un altre plaer a tenir en compte: cap a migjorn, la Serralada del Cadí amb la seua característica roca calcària, i els plecs previs com el del Tossal, on hi ha situada l'Ermita de St. Antoni. O, en direcció nord, el barri de St. Pere i el barri St. Antoni i, si ens hi fixem, en un racó al fons d'una vall, l'antic poble abandonat de Llirt.

Autoria - Redactada entre diversos caps de l'AEiG Urgellenc

Participa

Pots ajudar de moltes maneres a fer créixer El Camí, un projecte col·laboratiu que té la seva raó de ser en la participació de la gent del territori. Tant si només vols rebre informació de les nostres activitats com si vols prendre part activa en la construcció d’El Camí sortint a marcar el traçat pel teu municipi, trobaràs la manera d’implicar-te que més s’adeqüi a les teves preferències. Entre tots fem El Camí!

Registra't

Dóna a conèixer el teu municipi publicant un article a la Camipèdia.

Participa en la Secció de Caminades

Participa en organitzar una caminada a l'any a la teva comarca.

Fes-te soci/a del Camí

Entre tots i totes mantenim viu el Cami!

Fes-te amic del Camí

Estigues informat de totes les activitats.