Distància

13.50km

Durada

Ruta d'un dia

Dificultat global

Baixa - Mitjana

Ruta

De Breda a Arbúcies

Temàtica

Arqueològica
Natura i Paisatge
Patrimoni i Història

Descripció completa

El majestuós Castell de Montsoriu, al bell mig de la ruta, és el castell gòtic més imponent de Catalunya i que data del l’any 1002. Fou la residència d’un dels llinatges més poderosos de l’època feudal, els vescomtes de Cabrera.

Podeu veure la traça i els mapes detallats a la pàgina de tram.

 

ITINERARI

De Breda a Arbúcies
Emprendreu de nou El Camí marxant cap al nord, amb el petit objectiu de pujar alcastell de Montsoriu. Per fer-ho agafareu la carretera que surt del bell mig de Breda, fins a trobar la cruïlla on s’ajunta el camí per anar a Riells. Vosaltres haureu de tombar a mà dreta per la pista de sorra que us farà passar entre les cases de can Valent i can Climent. Més endavant caldrà que creueu la carretera que va de Breda a Arbúcies. Travessareu la riera de Vila-Seca pel pont del Mut i, seguint cap amunt, arribareu a la cruïlla que marca les direccions de Breda, castell de Montsoriu i Arbúcies. Vosaltres pujareu per la carretera del castell però uns metres més amunt haureu d’agafar la pista que s’endinsa al bosc turó amunt. A partir d’ací caldrà que seguiu ben atents les senyals, ja que trobareu un bon munt de bifurcacions que us poden despistar. Un esforç més i ja guaitareu el castell de Montsoriu. Sereu a dalt contemplant la magnífica fortalesa però qui sap si us hi heu aventurat i ara ja camineu amb un bon pes de més a la motxilla! Haguem encertat poc o molt, encara us queda una nova missió per acomplir: arribar fins a Arbúcies. Però abans, si ho voleu, contempleu un altre cop les vistes que des del turó de Montsoriu es divisen: la plana de Breda amb el Montnegre al darrere; les fortaleses de Sant Joan de Blanes, Palafolls i Hostalric; Sant Feliu de Buixalleu i les  Guilleries; el Montseny amb les Agudes fent el cim, el Matagalls, la vall d’Arbúcies, el turó de Montfort i un llarg etcètera. Des d’aquí  començareu una bona baixada. Passareu per sobre de la casa de Coll de Castellà i per una curta drecera anireu a parar a la pista que puja de can Bruix, la qual haureu de creuar. Seguint el descens, arribareu al sot de can Pendó i més avall fregareu el mas del Replà. Si us plau descansar, podreu escollir entre dos llocs idíllics: els Prats del Morer o, tan sols 100 m més enllà, el sot del Pont Cremat. Seguint la ruta, us caldrà travessar la carretera de can Torrent i pujar un corriol que us acompanyarà fins a cal Gall, una granja de xais. Més tard arribareu a can Callís i fareu drecera pel bell mig dels seus horts. Entrareu al nucli d’Arbúcies pel carrer Montseny i després de seguir el carrer General Maús i el carrer del Vern, us plantareu a la plaça de la Vila i davant de l’arbre de la Llibertat.

Senyalització / avisos / Mesos recomanants

Mesos recomanats
  • Gener
  • Febrer
  • Març
  • Abril
  • Maig
  • Juny
  • Juliol
  • Agost
  • Setembre
  • Octubre
  • Novembre
  • Desembre
Pujada moderada al Castell i descens suau fins a Arbúcies.

Pobles / Punts d'Interès

Altres Rutes de la comarca

Unes opcions més de rutes relacionades amb aquest tram.
wrappixel kit
Paratges i pobles d’una banda i altra del massís
Breda–Santa Eugènia de Berga
45.50km
wrappixel kit
Entre masies i terrisses
De Riells a Breda (GR83)
7.20km
wrappixel kit
Ermites, castells, gorgs i salts d’aigua: els dominis dels vescomtes de Cabrera
De Sant Celoni a Arbúcies
50.60km
wrappixel kit
A la fresca de la cara nord del Montseny
D'Arbúcies a Vic
38.40km
wrappixel kit
Més de 150 Fonts i un bandoler
D'Arbúcies a Viladrau (PR – C202)
14.70km
wrappixel kit
Carboners, gorgs i dones d’aigua
De Gualba a Riells
8.10km
wrappixel kit
El Castell de Montsoriu
De Breda a Arbúcies
13.50km

Participa

Pots ajudar de moltes maneres a fer créixer El Camí, un projecte col·laboratiu que té la seva raó de ser en la participació de la gent del territori. Tant si només vols rebre informació de les nostres activitats com si vols prendre part activa en la construcció d’El Camí sortint a marcar el traçat pel teu municipi, trobaràs la manera d’implicar-te que més s’adeqüi a les teves preferències. Entre tots fem El Camí!
 

Registra't

Dóna a conèixer el teu municipi publicant un article a la Camipèdia.

 

Participa en la Secció de Caminades

Participa en organitzar una caminada a l'any a la teva comarca.

 

Fes-te soci/a del Camí

Entre tots i totes mantenim viu el Cami!

 

Fes-te amic del Camí

Estigues informat de totes les activitats.