Comarca
Plana Alta
Distància
21.00km
Durada
Ruta de 2 dies
Dificultat global
Baixa - Mitjana
Ruta
Temàtica
Descripció completa
Primer dia: Eixim de la plaça de les Aules (Castelló de la Plana), on hi ha la casa on es van signar les Normes de Castelló, amb les quals es consolida ortogràficament la unitat de la llegua catalana. Després recorrem la plaça Major i el nucli antic, passem per la part més modernista, l'edifici de correus, les cases modernistes i la Farola fins per la Ronda Magdalena eixir de la ciutat. Seguirem per la GR33, passarem les Rondes i l'edifici dels militars. Seguirem per la urbanització Penyeta Roja. Des d'ací dalt podem veure la Torreta Alonso, que se'ns queda a la dreta, i Penyeta Roja i Tossal gros, escenari del llegendari i mític Tombatossals. Personatge clau de la mitologia de Castelló de la Plana.
Poc després arribarem al Castellet o castell de Nadal, travessarem el barranc de la Joquera i arribarem a la pedrera, ja en terme de Borriol. Molt important, passarem per la muntanyeta de les Forques on hi ha un important jaciment iber, que se'ns queda a la nostra dreta. Al mateix temps arribarem al riu de Borriol i veurem a la nostra esquerra les restes d'un molí medieval. Poc després passarem el pont romà i arribarem a Borriol.
A la vesprada tenim diferents possibilitats al poble de Borriol, a 1,5 km tenim les pintures del Bruixot de la Joquera, també podem visitar la moreria acabada de restaurar i podem pujar al castell de Borriol. Per altra banda, també hi ha la via Augusta que va a la Pobla Tornesa.
A la nit per allotjar-nos a Borriol, hi ha una casa rural anomenada las Bobedas, que es troba al mig del poble i algun apartament rural a la zona del camp de golf.
Segon dia: Eixirem de Borriol pel camí de les Ermites, el nom del qual designa la partida, travessem el barranc de les ermites i arribem a la pista de Fortuño. Ací la senda ens porta entre boscos ombrius de pi i la magnífica vista de l'Alcalatén i el Penyagolosa.
Passem pel Mas de Moró el despoblat més antic de la zona datat segurament cap al s. XIII, i finalment arribarem a Sant Joan de Moró.
Senyalització / avisos / Mesos recomanants
- Gener
- Febrer
- Març
- Abril
- Maig
- Juny
- Juliol
- Agost
- Setembre
- Octubre
- Novembre
- Desembre
Altres Rutes de la comarca
Unes opcions més de rutes relacionades amb aquest tram.
Caminem per la Plana: de Vila-real a Castelló
De Vila-real a Castelló21.00km
Al Cor de l'Alcalatén
Sant Joan de Moró- Mas de Flors-L'Alcora-Costur-Mas d'Avall Les Useres30.00km


