Llegendes de Santa Coloma (Andorra la Vella)
Conta la llegenda que, després de nombrosos atacs infructuosos per conquerir el castell de Sant Vicenç (sobre Santa Coloma), els soldats andorrans es van empescar un pla: van pujar a assetjar el castell en una nit que no hi havia tot fent passar a davant una gran multitud de moltons als quals els havien posat una espelma encesa el cap. En veure’ls venir, els enemics van figurar-se que s’hi apropava un gran exèrcit i, morts de por, es van rendir immediatament.