Ontinyent-Albaida(15,1km) :Iniciem el nostre recorregut per la població d'Ontinyent, ens enfilarem cap a la serra a buscar el camí dels Enginyers, que van ser una xarxa de camins, de sendes fetes per enginyers que travessen tota la serra, el Camí coincideix amb un sender marcat amb blanc i groc, arribarem a Agullent i recorrerem el casc antic, veurem un pou de gel, i els llavadors, així com un molí. Després farem cap a Benissoda, caminarem entre camps de caquissers i algun trosset de bosc, podrem veure alguna garrofera monumental i les coves. Finalment arribarem a Benissoda on pode visitar l'església i els llavadors. De Benissoda ens trobem a una passa d'Albaida, on acaba la nostra primera etapa.
Una vegada a Albaida podem visitar el palau i els portals. Per altra banda per fer nit a Albaida hi ha l'Alberg casa forestal " el Clau" 645766390, Alberg don Boso 962390816,619839947, l'Hostal Tarifa 962390616,Pensió fonda Comercio 962901415, Complexe rural el Pensat 962900373, i la casa rural el raconet 962391028.
Albaida-Otos: Pel que fa a la segona etapa iniciem el camí des d'Albaida i eixim de la població pel portal d'Atzeneta, seguim pel riu Albaida i arribem a Atzeneta, seguim la séquia que va per vora les cases i entrem dintre del casc urbà, recorrm els seus carrers i eixim cap a Carricola, pel camí xafarem la terra blanca , i notarem l'essència de la vall,, arribarem a l'arquet de Carrícola i gaudirem de les mes diverses escultures a l'aire lliure, finalment visitarem Carricola.
De Carricola eixirem cap a Otos, a Otos podem dinar a Ca la Senyoreta on de ben segur que quedarem satisfets pel menjar i pel bon tracte, serà un goig si podeu visitar el palau i recórrer el poble amb la millor representació de rellotges de sol.