Sant Esteve de Palautordera

Disbauixa a l'aiguavés del Montseny
Pàgina d'aquest Tram (mapa, perfil, GPS, etc.): 
Montseny -SENYALITZAT i guia editada

Gentilici: santestevenc, santestevenca 

Població (2009): 2.458 

Superfície: 10’73 km²

 

Sant Esteve de Palautordera és un municipi situat al nord-est de la comarca del Vallès Oriental, en el vessant de ponent del Montseny i damunt d'una terrassa fluvial de la Tordera, a 231m d'altitud. Forma part de la subcomarca natural del Baix Montseny i limita, al nor dia l'est, amb Fogars de Montclús; al sud, amb Santa Maria de Palautordera i, a l'oest, amb Sant Pere de Vilamajor. Dins del seu terme muncipal també hi ha el nucli de Santa Margarida, el qual compta amb el 10% del total de la població.

Mapa del tram

Etimologia del nom

El nom de Palautordera ja apareix documentat al segle IX, concretament en un document de l’any 862 en què s’esmenta la vila de Vidamenia i es puntualitza: “ara anomenada Palau, sobre el riu Tordera”. És dels primers pobles del Vallès que va incorporar el nom del seu patró, en aquest cas Sant Esteve, al topònim. A la Guerra Civil del 36 el municipi passà a anomenar-se Vallflorida, fins que la dictadura en restaurà el nom.
Castell Montclus a Sant Esteve
L'ermita de Santa Margarida
Sant Esteve de Palautordera

Informació Pràctica

El Centre d’Informació de Sant Esteve de Palautordera facilita informació sobre el Parc Natural del Montseny i hi organitza sortides pedagògiques per a escolars i públic familiar. També facilita informació sobre el municipi de Sant Esteve de Palautordera i realitza la venda d’entrades del Casal municipal Pare Casals i de tota mena d’actes populars ( aplecs, curses,

botifarrades,etc.). És la seu de l’Associació d’Empresaris Turístics del Montseny i des d’aquí es realitzen tasques administratives i dinamitzadores de l’associació (organització de fires de turisme, mostres gastronòmiques, etc.). També funciona com a centre d’exposició i venda de productes dels artesans de la zona.

Com arribar-hi?. A 5 km del centre del poble hi ha l’estació de RENFE de Palautordera, de Rodalies C2; un servei de bus fa el recorregut entre Sant Esteve i Santa Maria de Palautordera i l’estació.  A més, hi ha una altra línia de bus que uneix Sant Esteve amb Sant Celoni.

Agraïments: 
Carme Clopés, Mireia Puig, Xavier Calam, Alfons Bosch, Isabel Godino, Joan Serra, Lluís Vila, Jordi Llop, Sole Palao, Esteve Rovira.

Entitats col·laboradores:

Aquest vincle no va enlloc